TURPOTU SALATASI

Egeliyseniz diye başlamak istemesemde parmaklarım beni yazmaya itiyor.Her fırsatta bitmek bilmez bir iştahla anlatmak istiyorum size.İzmir diyorum yosun kokan mis memleketim benim.

Otların bizim için önemi et kadar önemli. Her mevsime ait mutlaka bir.ok otumuz var. Turpotu hafif acımsı olanlardan ama sizi korkutmasın tabir ettiğim acı gayet yenebilir bir nitelikte. Yeşilin faydalarını anlata anlata bitiremeyen uzmanlara bazen gülümsüyorum çünkü dedeciğim yıllar evvel ne varsa bu otlarda var derdi.Okumanın sadece okulla sınırlı olmadığını bildiğinden ve bilgeliğinden olsa gerek hastalıklarında ilaçlar yerine böyle şeylere sarılırdı.Nurlar içinde yatsın...

Demem o ki siz siz olun doğadan vazgeçmeyin.Yaptığımız herşeye rağmen bizden lutfunu esirgemeyen doğada var ne varsa.

Turpotu ve diğer otlar ile ilgili sizi uyarmak isterim ki bu tarz otların suları farklı etki yaratıp ağır gelebildiğinden kendilerini tüketmeniz yararınıza olacaktır. Yine de ısrarcıysanız doktorunuza mutlaka danışmalısınız.

Bir diğer husus ise otların çok iyi şekilde yıkanması olacak. Bu noktada son suyuna sirkeyi ihmal etmeyin.

Gelelim tarife;



Malzemeler;

- 1 kilo turpotu

- 4 litre su

- tuz

Sosu İçin;

- Zeytinyağı

- Limon

- Tuz

Yapılışı;

- Suya tuz ekleyerek kaynatıyoruz.

- Temizlenip iyice yıkanan otumuzu ekliyoruz ve yumuşayana dek haşlıyoruz.

- Sosu için gönlünüzün istediği miktarda zeytinyağı,tuz ve limonu karıştırıyoruz.

- Haşlanan otun suyunu süzüyoruz.

- Sosu ekleyip karıştırıyoruz ve servis yapıyoruz.

Not: Ben sıcakken de sevdiğimden siz gönlünüzce takılın derim:) Genel olanı soğuk servistir bilginiz olsun...

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder