Domates Soslu Acı Biber Turşusu

Kış için pazara uğradığımda turşuluklar çok cazip geliyor.Çoğu kez "miden delinecek bu kadar turşu yenirmi?" eleştirilerine maruz kalan ve inatla yemeğe devam eden ben tabiki duramadım.Aldım o küçük şişko canavarları yaptım turşularımı.kışı görebileceklermi şüpheli ama çok lezzetli oldukları kesin:))

Malzemeler

-1/2 kg şişko acı biber

-2-3 kaşık elma sirkesi

-2 domatesin rendesi

-Bir tutam deniz tuzu yada iri tuz

-8-9 diş sarımsak


Yapılışı;

-Şişko biberlerimizi mutlaka eldiven kullanarak yıkayıp dilimliyoruz.

-Domatesleri rendeleyip bir kaba alıyoruz.İçine tuz,sirke ve soyup dilimlediğimiz sarımsaklarımızı

koyup iyice karıştırıyoruz.

-Biberlerimizden biraz alıp kavanoza dolduruyoruz ve üzerine sostan ekliyoruz.Bitene kadar işlemi

tekrarlıyoruz.

-En üste kereviz saplarımızıda koyup.Kapağı kapatıyoruz.Bu turşu-sos çabucak oluyor.Biz

makarnanın yanında sos olarakta çok seviyoruz.Afiyetle sağlıkla yemeniz dileğiyle...


Önemli NOT: Dilimleme yapacağımız canavarlara mutlaka eldivenle müdahale etmek faydamıza olacak hatırlatmak isterim, zira ben feci şekilde yandım:)) Türlü şeyler denedim ve malesef sonuç alamadım son olarak Sevgili Denizin önerisiyle bir domatesi ortadan bölüp toz şeker serpip elimin üzerinde gezdirdim.En az yarım saat bekledim ve acılarım sona erdi.Bu vesileyle Denize bir kez daha teşekkür etmek isterim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder